tirsdag den 16. august 2011

Når verden bliver rigtig stor...



 

 

 

Advarsel: Hvis du ikke vil vide hvor feerne i virkeligheden bor, - så læs ikke videre! Alt bliver afsløret, og verden bliver pludselig rigtig stor...

På vej hjem fra børnehaven fortæller Dharma om sin fe. Ja, Dharma har en fe som henter hende med til fe-land hver nat. Når hun så vågner kan vi høre om alle de fantastiske ting hun har oplevet. Beretningerne fra fe-land er never-ending :o)

I dag fik jeg så lidt at vide om fe-landet: "Far... I fe-land, der er det faktisk vinter lige nu, - og når det bliver jul hos os, altså vinter, så er det SOMMER i fe-land!" Hun forklarede derefter hvordan man kom dertil. Noget med at man bare skulle kravle igennem et muse-hul, for så blev man tryllet om til at være lille-bitte - ligeså lille som et glas-skår, - og så var man der... I fe-land.

Jeg kiggede på min stolte datter, og fik så fortalt at der faktisk findes sådan et land med omvendte årstider. Og at det faktisk findes i virkeligheden også... at det hed Australien.

Dharma stoppede op. Gik helt i stå. Kiggede op på mig med store ivrige øjne... "HVOR ligger det far??" Jeg fortsatte..: "Kig ned på dine fødder Dharma" hun vendte straks blikket ned mod sandalerne "Dernede, helt nede under jorden, - faktisk helt igennem og omme på den anden side... Der ligger Australien... og der er det sommer når det er juleaften..."

Dharma kiggede ned i jorden nogle sekunder, kiggede så på mig med store øjne og et kæmpe smil! "Det er der hun bor far!! Det er fe-land!!" Resten af turen hjem fik jeg lidt flere historier som feen havde fortalt, - det var så hyggeligt, - især når Dharma flere gange på vejen hjem kiggede ned på sine fødder mens vi gik...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar